Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Lucie a cinq ans quand la Seconde Guerre mondiale éclate. A Liège, l'Exposition internationale de l'eau est interrompue dans la précipitation et le fort de la Chartreuse, à deux pas de chez elle, est investi par les Allemands. Mais les souffrances de cette époque difficile n'atteignent guère la petite fille : elle promène un regard candide sur le monde qui l'entoure. Tandis que les adultes se préoccupent de survie et de résistance, elle s'amuse de détails. Mélomane, elle apprécie le son du clairon allemand qui la berce tous les soirs. Lors des bombardements, elle se réjouit d'aller jouer dans les caves de ses amis et de manquer l'école. L'arrivée des Américains est source de nouvelles découvertes : elle s'émerveille de leur décontraction mais le Coca-Cola la fait grimacer. Devenue jeune adulte, elle entreprend des études de philologie romane à l'Université de Liège, où elle rencontre son futur mari, Philippe Minguet, historien de l'art et bientôt professeur. Ils auront deux enfants, Nathalie et Laurent, le futur ingénieur et entrepreneur liégeois bien connu. Enseignant à l'école normale, elle rit avec bienveillance des naïvetés de ses élèves. Après une carrière bien remplie, elle savoure une retraite méritée en s'occupant de ses petits-enfants. Elle déploie pour eux une imagination débordant d'humour et de tendresse. Amoureuse de la vie, passionnée d'art et de musique, Lucie Minguet raconte avec la simplicité de la petite fille qu'elle a été. Ses souvenirs pleins de charme et de fantaisie font de ce livre un bouquet joyeux, drôle et plein d'humanité.
Liège (Belgium) --- Description --- Anecdotes --- Childhood --- Personal narratives
Choose an application
In de logopedie staan stoornissen in de menselijke communicatie centraal. De laatste jaren zijn logopedisten zich echter ook meer en meer gaan bezighouden met stoornissen die niet langer de communicatie betreffen. Zo behoren onder andere afwijkende mondgewoontes en dysfagie (moeilijk-heden bij het slikken) nu ook tot het vakgebied. Dit boek biedt een overzicht van deze niet-verbale stoornissen en gaat ook in op het onderzoek en de behandeling ervan.Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor beginnende studenten in de logopedie maar kan wellicht ook artsen en andere paramedici uit de revalidatiesector interesseren. De publicatie maakt deel uit van de serie Basisbegrippen logopedie, deel 2: Communicatiestoornissen. Samen met het eerder verschenen Basisbegrippen logopedie, deel 1: logopedie en communicatie biedt deze serie een geïntegreerd overzicht van de logopedie als klinische wetenschap.
Communication Disorders. --- logopedie --- communicatiestoornissen --- Acquired Communication Disorders --- Childhood Communication Disorders --- Communication Disabilities --- Communication Disorders, Childhood --- Communication Disorders, Developmental --- Communication Disorders, Neurogenic --- Communicative Disorders --- Communicative Dysfunction --- Developmental Communication Disorders --- Neurogenic Communication Disorders --- Acquired Communication Disorder --- Childhood Communication Disorder --- Communication Disability --- Communication Disorder --- Communication Disorder, Acquired --- Communication Disorder, Childhood --- Communication Disorder, Developmental --- Communication Disorder, Neurogenic --- Communication Disorders, Acquired --- Communicative Disorder --- Communicative Dysfunctions --- Developmental Communication Disorder --- Disabilities, Communication --- Disability, Communication --- Dysfunction, Communicative --- Dysfunctions, Communicative --- Neurogenic Communication Disorder --- Oromyofunctionele stoornissen --- Dysfagie --- Communication Disorders --- Orofaciale myologische aandoening
Choose an application
The various phases of life and their manifestations in theory and social reality constitute a well-established area of research in the fields of western medieval studies and ancient history. In this respect the Byzantine East has been widely neglected. This volume will focus on the Byzantine experience of adolescence, which may be defined as the biological transition from childhood to adulthood as well as the social and psychological experience of leaving the care of parents, guardians and family groups and the gradual integration into adult society. The contributions gathered therein treat seven subtopics that correspond to crucial questions in the current research on adolescence: the legal status of adolescents; the mechanisms of transition from childhood to adolescence; the socialisation and gradual integration into adult society; adolescents in Byzantine art; psychological aspects of adolescence from medieval to modern times; illnesses of adolescents; adolescents in the western medieval world.The focus is on the Middle and Late Byzantine Period, where historical, hagiographical,legal and medical sources offer rich material for an investigation of these aspects. The book contributes to a better understanding of all these questions and to show future trajectories for research.
Families --- Families. --- Manners and customs. --- Teenagers --- Social aspects --- Byzantine Empire --- Byzantine Empire. --- Social life and customs --- Ancient history: to c 500 CE --- Early history: c 500 to c 1450/1500 --- Christian Churches & denominations --- Byzantine adolescence: childhood. --- adulthood. --- family.
Choose an application
A travers diverses investigations menées dans des établissements d'accueil et d'éducation des jeunes enfants en Europe, ces études s'attachent à démontrer le rôle des enfants en tant que réels interlocuteurs des chercheurs en sciences de l'éducation et proposent des outils et des démarches pour permettre aux enfants d'exprimer leur point de vue. ©Electre 2017
Éducation préscolaire --- Enfants --- Sciences de l'éducation --- Éducation --- Sociologie de l'éducation --- Sociologie --- Recherche --- Early childhood education --- Education, Preschool --- Education de la première enfance --- Education préscolaire --- Research --- Éducation préscolaire. --- Sciences de l'éducation. --- Sociologie de l'éducation. --- Sociologie. --- Recherche. --- Éducation préscolaire. --- Sciences de l'éducation. --- Éducation --- Sociologie de l'éducation.
Choose an application
Composed between the sixth and ninth centuries, penitentials were little books of penance that address a wide range of human fallibility. But they are far more than mere registers of sin and penance: rather, by revealing the multiple contexts in which their authors anticipated various sins, they reveal much about the ways those authors and, presumably, their audiences understood a variety of social phenomena. Offering new, more accurate translations of the penitentials than what has previously been available, this book delves into the potentialities addressed in these manuals for clues about less tangible aspects of early medieval history, including the innocence and vulnerability of young children and the relationship between speech and culpability; the links between puberty, autonomy, and moral accountability; early medieval efforts to regulate sexual relationships; and much more.
Juvenile delinquency --- Crime --- Sins. --- Sin --- Vices --- City crime --- Crime and criminals --- Crimes --- Delinquency --- Felonies --- Misdemeanors --- Urban crime --- Social problems --- Criminal justice, Administration of --- Criminal law --- Criminals --- Criminology --- Transgression (Ethics) --- Delinquency, Juvenile --- Juvenile crime --- Conduct disorders in children --- Juvenile corrections --- Reformatories --- History --- Social aspects --- Penitentials --- Penitential books --- Confession --- Penance --- medieval, penitentials, sexuality, violence, childhood. --- To 1500
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|